måndag 30 september 2013

Fredag -utgång!


Idag på kontoret bjöd Ana Paula (som jobbar på We Effect) med oss att gå u
och dansa! Vad kul!! Jag och Elin jublade genast av glädje! Vi träffas hemma hos Ana Paula klockan 21 på kvällen. Efter
varsin redbull med lite whisky så drar vi ut, påminner mycket om hemma. Vi får skjuts av Ana Paulas brorson som följer med som manligt förkläde. vi åker till en krog, som redan när man åker in till den, begär viss betalning för
att köra in med bilen. Väl inne på stället är det nytt inträde, 200MT ca 45kr. Lokalen ser ut som en större restaurang med ett litet dansgolv i mitten. Det är ganska få men glada besökare. Hela natten dansar vi till en
blandning av latinska och afrikanska toner. Typ musik för en lite äldre publik som gillar pardans. Jag måste medge att jag har svårt att röra mig i takt, behöver lite mer taktfasta beats ;)

vi har jättekul med Ana Paula och hennes tjejkompisar, som är älskar att dansa och att roa sig. De flesta på baren verkar känna varandra sedan tidigare och alla dansar med alla. Nästan, jag vägrar konsekvent
att dansa med någon... jag har svårt för när någon annan ska leda mig ;)

På vägen hem blir vi stoppade av polisen. Typiskt! suckar Ana paula och hennes brorson. Polisen ser mig och Elin sitta i baksätet och ser chansen till en muta! Men Ana Paula förklarar om och om att vi inte har
några pengar eftersom vi kommer direkt från hennes systers bröllop. Vem tar med sig pengar till ett bröllop? Vi har däremot överbliven dryck i bilen från festen. Efter ett tags förhandlande nöjer
sig polisen med en flaska öl. Ana Paula suckar, hon hatar att behöva betala polisen.

Drycken som låg i bilen var ju inte från något bröllop. Ana Paula är ensamstående mamma och på helgerna jobbar hon extra med att sälja alkoholhaltiga drycker i anslutning till någon form av barnunderhållning.
Ana Paula har nog en mycket bra lön jämfört med många andra, men tydligen behöver hon ändå jobba extra för att klara sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar